sreda, 19. november 2014

Tortica z belim moussom in malinovim želejem



Pišem objavo, medtem ko čakam, da se speče druga plast borovničeve tortice, o kateri bom pisala naslednjič. Zato ker le tako nimam slabe vesti, da bi se morala ta čas nujno učiti. Ker peka in hkratno učenje pa nikakor ne gresta skupaj. :D

Pred kratkim sem praznovala rojstni dan. Brina in Tajda sta mi spekli tortico. In to ne kr ene. Ampak rainbow cake! Pisani biskviti, notri pa banane, smetana in nutella. Taka kombinacija, nad katero se nihče ne pritožuje. Sem bila zelo vesela, da sem po več letih dobila tortico za rojstni dan. Pa to še ni vse, tudi Nina je pekla še eno torto zame, pa se je na žalost ponesrečila. Pa drugo leto. ;)



Seveda sama nisem zdržala brez packanja, naredila sem cakepops; ene z nutello in druge z borovničevo marmelado. Pa še mini cupcakes. Je zelo lepo izgledalo, ampak meni so te ameriške slaščice bolj za gledat, kot za jest. Naslednjič bom raje naredila kaj manj sladkega, ker cakepops so bili tako nasitni, da si lahko pojedel samo enega.

Vse tole, pa še mamine ruske kape in lešnikove piškote smo imeli na praznovanju, kamor pa sem lahko povabila le omejeno število ljudi- najino stanovanjce ima le 6 stolov :D Zato so kolegice prišle na tortico in rose in čajček čez par dni. Takrat sem pa torto naredila sama. Bel mousse, malinov žele in mandljev čokoladni biskvit. Kaj naj rečem, božansko. Pa še punce so pridno pospravile vsaka svoj kos in zraven zadovoljno vzdihovale. Kaj češ lepšega!

Recept sem skombinirala iz dveh blogov (Naredilaana in It'sraining sugar), ker z nobenim nisem bila čisto zadovoljna. In mi je kar dobro ratalo. Malinov žele in mousse sta narejena po postopku iz prvega bloga, biskvit pa iz drugega.

Sem imela majhno krizico, saj sem mislila, da mousse ne bo stal skupaj, ker je bila torta precej visoka. Sem se že bala, da jo bo treba s šeflo (=zajemalko:)) nalagat. Pa je na koncu, hvalabogu, stala pokonci. Prvič sem tudi uporabila acetatno folijo, za povišanje modela. Sem imela probleme, da sem jo našla v papirnici, ker noben prodajalec ni vedel, kaj je to. Na koncu sem prišla do zaključka, da je to folija za grafoskop oz. za tiskanje. Sicer izgleda premehka, a čisto lepo oblikuje kremo, ko jo naliješ notri.



Tortica z belim moussom in malinovim želejem

Mandljev čokoladni biskvit (premera 22cm- pečen se skrči, zato ima končna tortica premer 20cm)

100 g mletih mandljev
100 g temne čokolade
40 g sladkorja
40 g masla na sobni temperaturi
3 jajca
1 žlica pomarančnega soka
0,5 vrečke vanilijevega sladkorja z burbonsko vanilijo
1 žlička pecilnega praška

Malinov žele

400g malin
3 žlice sladkorja
2 lista želatine

Mousse iz bele čokolade

4 rumenjaki
4 žlice sladkorja
200 ml mleka
400 g bele čokolade
750 ml sladke smetane
2 žlički želatine v prahu
2 žlici hladne vode


Najprej naredimo malinov žele. Posodo, ki ima premer malo manjši od naše tortice, obložimo z plastično folijo in postavimo na stran.
Zmrznjene maline vsujemo v  drugo posodo, dodamo sladkor in damo nad ogenj. Ko se maline odtalijo, jih z mečkalko za krompir spasiramo v kašo. Pokuhamo, da postane malce bolj gosto. V tem času namočimo želatino 5 minut v hladni vodi, kot piše v navodilih.
Malinovo kašo odstavimo z ognja in vanjo vmešamo namočeno želatino. Pustimo hladiti kakih 10 minut, nato maso vlijemo v posodo obloženo s folijo. Postavimo jo v zmrzovalnik, da želatina začne učinkovati in nastane žele.

Čokolado stopimo nad paro ali v mikrovalovki in jo postavimo na stran, da se malo ohladi.
Ločimo rumenjake in beljake. Beljake stepemo v sneg in damo na hladno.
Maslo, sladkor in vanilin penasto umešamo. Dodamo čokolado, rumenjake, mandlje, pomarančni sok in pecilni prašek. Dobro premešamo z mikserjem. Na koncu s spatulo na rahlo vmešamo beljakov sneg.
Model namastimo ali obložimo s peki papirjem in vanj vlijemo maso. Pečemo pri 180°C, 45 minut. Postavimo ga na okensko polico, da se ohladi.

Belo čokolado narežemo na manjše koščke. Želatino in vodo damo v manjšo skodelico in pustimo, da se želatina napije.
Rumenjake in sladkor zmiksamo. V tem času zavremo mleko in ga vrelega vlijemo v rumenjakovo zmes. Dobro premešamo in damo nazaj nad ogenj ter pokuhamo kaki 2 minuti, da nastane zmes podobna redkemu pudingu. Odstavimo.
Vroči mešanici dodamo čokolado in mešamo toliko časa, da je popolnoma raztopljena. Nato v kremi raztopimo še želatino. Pokrijemo s folijo (da se ne naredi kožica) in postavimo na hladno. Želimo da se ohladi do sobne temperature.
Stepemo sladko smetano. Postopno (v kakih 4-5 delih) jo s spatulo previdno, s krožnimi gibi vmešamo v jajčno zmes.

Biskvit postavimo v tortni model. Namestimo acetatno folijo, ki obroč poviša, da lahko naredimo poljubno visoko tortico.
Na biskvit vlijemo prvo 1/3 moussa. Postavimo v hladilnik za kakih 20 minut, da se mousse malo strdi.

Nato nanj položimo malinov žele in prelijemo s preostalo kremo. Tortico postavimo v hladilnik, najbolje čez noč, da se zares dobro ohladi.

Poljubno jo lahko okrasimo. Jaz resnično takrat nisem imela časa, zato sem jo samo potresla z belimi čokoladnimi ostružki in lešnikovim krokantom. Pa je bila vseeno zelo lepa. Ostružke sem naredila z lupilcem za krompir. Genijalno!



Prijetno sladkanje,
sladkosnEDA

Ni komentarjev:

Objavite komentar

Vesela bom vsakega komentarja! :)